המאמר, שבחן חובת חבישת קסדה לילדים בגיל 5-15 מוצא שלוש השפעות מרכזיות:
1. הפחתה בשיעור מקרי מוות.
2. הגדלה בשיעור הילדים שחבשו קסדה.
3. הקטנה בשיעור הרכיבה באופנים בקרב ילדים.
האם ההשפעות על מבוגרים דומות?
יש דיון ישן שלי בשאלת חובת חבישת קסדה. אני חושב כעת כיצד לעדכן אותו לאור הכוונה לשנות את החוק.
תגובות
הקטנת שיעור הרכיבה בקרב מבוגרים וילדים כאחד, היא האלמנט המסוכן ביותר.
עיקרון העדר מוכיח שבמקומות שבהם יש יותר רוכבים, יש פחות נפגעים בקרב הרוכבים.
הנהגים מתרגלים לחלוקת הכביש עם הרוכבים ונוקטים בזהירות רבה יותר.
בעיר בה אני גר בגרמניה יש יותר רוכבים מאשר בכל גוש דן, למרות שהאוכלוסיה כאן עומדת על פחות משישית מהמתגוררים בגוש דן כולו.
ילדים רבים רוכבים לבית הספר לבד לגמרי, ובכניסה לבתי הספר היסודי והתיכון יש מאות זוגות אופניים. זה דבר שייראה מטורף בישראל, אבל זה מוכיח את עצמו כל יום מחדש, אין פה תאונות דרכים בהם מעורבים רוכבים.
וחוץ מזה, יש כאן דבר עקום בבסיסו בחוק הקסדה האווילי. יתכן שרוכבי אופניים מתנהגים לעתים בצורה מסוכנת, אבל נהגים בעצם שימושם ברכב מייצרים השפעות שליליות (זיהום אוויר, רעש וכו') על החברה, ומן הראוי לצמצם את אלו, ולהטיל את האחריות לפתחם של הנהגים. זה המצב המשפטי באירופה ביחס להולכי רגל ורוכבי אופניים.